Garderoben

Hjelp oss å holde orden i garderoben. Vi er mange som skal ha plass i samme garderobe. Derfor kreves det litt fleksibilitet og orden. Det er dere foreldres ansvar å holde orden på garderobeplassene til ditt barn. Vi hjelper til så godt vi kan, samtidig som vi ønsker at de eldste barna skal oppleve mestringsfølelse, ansvarsfølelse og glede ved å klare selv. Det er hyggelig å komme til barnehagen når garderobene er ryddige.

Grovgarderoben:

I grovgarderoben skal det være støvler, sko, regntøy og dresser. Det er ikke plass til at barna har flere par støvler og sko. Ha derfor ett sett med støvler og det skotøyet de kommer med til barnehagen. Ha ett regntøysett og en dress på plassen. Har man flere dresser og regntøy på knaggen, blir det veldig trangt om plass til de rundt.

Innegarderoben:

Inne i skapet skal man ha innetøy. Husk å ta et overblikk slik at det til enhver tid er det man trenger på plassen.

Det skal være:

2 par sokker, 2 par truser, 1 bukse, 1 genser (ikke hettegenser!), 1 pologenser (tynn genser med høy hals), 2 t-skjorter og 1 longs/strømpebukse.

Ytterjakkene kan henges i innegarderoben og barnet skal ha tøfler til innebruk.

På Ekorn skal det i tillegg være: 2 body

I kurven skal det være:

Fleece/ull jakke og bukse. På vinteren skal det ligge lue, hals (Ikke skjerf), vanter og votter.

HUSK Å MERKE ALT BARNET HAR AV KLÆR OG SKO, MED BARNETS NAVN!